Onze werkwijze

Verkopen van uw bedrijfspand in 5 stappen

Bij de verkoop van een bedrijfspand, horeca, winkel of kantoor komen veel zaken kijken. Hoe bepaal ik de vraagprijs? Hoe breng ik mijn pand bij een groot publiek onder de aandacht en hoe regel ik een koopovereenkomst? U kunt dit allemaal zelf uitzoeken en oppakken. Krijgt u echter liever advies van iemand die kennis en ervaring heeft met het verkopen van commercieel vastgoed en die u deze zorgen uit handen neemt? Klop dan aan bij Scheers & Roes Makelaars en vraag om een deskundig advies.

U bespreekt met de NVM-Businessmakelaar van Scheers en Roes welk bedrijfsobject u wilt verkopen. U geeft aan welke eisen u stelt aan de potentiële koper. Een belangrijk aspect is het bepalen van de juiste vraagprijs. Uw bedrijfsobject wordt direct aangemeld bij de NVM-database voor zakelijk vastgoed. Deze database is aangesloten op het NVM-netwerk. Hierdoor worden automatisch alle NVM-Businessmakelaars meteen op de hoogte gesteld van uw aanbod. In vijf stappen verkoopt u een bedrijfsobject. De makelaars van Scheers en Roes ondersteunen u tijdens alle fases.

1. Bezichtiging

Voldoet de zoekende klant aan de door uw opgestelde profielwensen? Dan nodigt de makelaar van Scheers en Roes deze geïnteresseerde kandidaat uit om het bedrijfsobject te bezichtigen. We coördineren en begeleiden de bezichtigingen. Tevens zijn we het aanspreekpunt voor de potentiële koper(s). Zo hebt u er geen omkijken naar. De bezichtiging biedt uw Scheers en Roes een goede gelegenheid te achterhalen waarom de kandidaat-koper geïnteresseerd is in juist uw bedrijfsobject. En waar aanvullende vragen liggen. Deze informatie kan belangrijk zijn voor het bepalen van de strategie in de vervolgfase en uiteraard bij latere onderhandelingen. Aansluitend brengen we na de bezichtiging altijd verslag aan u uit over het resultaat.

2. Acceptatie

Besluit u de kandidaat-koper te accepteren? En besluit de kandidaat-koper uw bedrijfsobject te kopen? Dan is uw makelaar onmisbaar, want voordat het zover is moet het nodige geregeld worden. Het is mogelijk dat de bedrijfsmakelaar van de koper een controle wil uitvoeren en een inspectierapport op wil stellen over de staat waarin uw bedrijfsobject verkeert. We kunnen u hierover adviseren en we leiden de inspectie voor u in goede banen.

3. Onderhandeling

Voor de onderhandelingen kunt u vertrouwen op de ervaring van onze makelaars. Door onze ervaring weten we niet alleen wat uw bedrijfspand minimaal moet opbrengen, maar ook hoe u er een goede prijs voor kunt ontvangen. Bovendien beschikken wij over kwalitatief goede informatie uit de NVM-database voor zakelijk vastgoed. Hier zijn alle NVM-Businessmakelaars op aangesloten. Zo weten we wat het aanbod, de looptijd en de marktwaarde is van vergelijkbare bedrijfsobjecten in de regio. Hierdoor kunnen we u van een goed advies voorzien over de juiste verkoopstrategie. Vooral met meerdere bieders voorkomen we dat u (kostbare) fouten maakt, en daardoor geen goede prijs ontvangt.

4. Koopovereenkomst

Wanneer u en de koper overeenstemming bereiken over de prijs, wordt de koopovereenkomst opgesteld. Hierin worden de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigd. Voor de koopovereenkomst nemen onze makelaars over het algemeen het meest recente model van de NVM Koopakte BOG als basis. We informeren u uitgebreid over uw rechten en plichten. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.

5. Overdracht

De ondertekende koopakte en alle relevante stukken gaan samen met een kopie van uw identiteitsbewijs naar de notaris. Zodra de notaris de papieren heeft ontvangen, stelt hij een datum en tijdstip vast voor het ondertekenen van de akte van levering. De notaris stuurt u een aantal dagen voor de levering een concept van de leveringsakte. Na het ondertekenen van de akte van levering, vindt de sleuteloverdracht plaats.